Wat bevordert Concentratie?

Concentratie verbeteren

Je concentratie verbeteren is voor verschillende doeleinden een nuttig iets. Zo kan het je bijvoorbeeld helpen in je carrière. Met een goede concentratie en aandacht op je taken ben je in staat om productiever, creatiever en energieker de dag door te komen.

Maar ook in je privéleven kan een goede concentratie je vooruit helpen. Door een goede concentratie kun je bijvoorbeeld rustiger plannen maken, zonder dat je het gevoel hebt allerlei dingen te moeten doen. Zo kun je je eigen succes bepalen en laat je dit niet door andere mensen doen.

Geen ADHD, maar wel een slechte concentratie

Enrico, ik kan mij slecht concentreren, mijn hele leven al niet, maar toch heb ik geen ADHD. Hoe kan dat?”

Of: “Enrico, ik weet zeker dat ik geen ADHD heb, of ik wil dit niet hebben, maar mijn werk komt nooit af en ik word gek in een kantoortuin”.

Hoe zit dit? Hoeveel mensen hebben eigenlijk ADHD en kun je concentratieproblemen hebben als je geen ADHD  hebt. Heb je altijd het stempel nodig en wanneer krijg je dit stempel?

10 tips die je helpen om met stress om te gaan

Stress, iedereen kent het wel. De een kan er beter mee omgaan dan de ander. Zoals misschien wel bekend, kan teveel stress leiden tot een burn-out. En dat is iets wat je wil voorkomen. Daarom heb ik 10 tips voor je samengesteld die je helpen om te gaan met stress zodat je de kans op een burn-out verkleint. Bovendien besparen deze tips je energie, zodat je deze energie kan gebruiken voor de dingen die er echt toe doen.

Alles over Stress

Wat is stress nou eigenlijk en wat gebeurt er met je lichaam? Welke reacties lokt het uit en natuurlijk de grote vraag: Hoe kun je stress verminderen? In dit artikel ontdek je alles wat je moet weten over stress en stress verminderen.

De beste tips voor een betere concentratie

Veel mensen hebben last van concentratieproblemen. Dit komt omdat ze snel afgeleid zijn door prikkels in de vorm van geluid of beeld. Dit heeft als gevolg dat je niet eenvoudig ergens de focus op kan leggen, heb je eenmaal de focus, dan ben je er ook zo weer uit. Ook kan het zijn dat je het lastig vind om je voor een langere tijd op één ding te richten. Daarom heb ik handige tips voor je die je helpen bij het verbeteren van je concentratie.

Door het lezen en toepassen van deze tips zul je zien dat je met een paar aanpassingen je jouw concentratie eenvoudig kan verbeteren.

De beste tools die je helpen bij Stress of burn-out

Ik kan me voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet.  Er zijn namelijk erg veel apps en tools,  maar welke helpen jou nou het beste? Om je te helpen heb ik de 9 beste tips op een rijtje gezet (klik op de afbeelding om naar de tools te gaan). Deze zullen je erg goed ondersteunen als je last hebt van Stress een burn-out of concentratieproblemen. De tips bestaan uit apps, tools maar ook technieken die je offline kan toepassen.

Binaurale Muziek

Wat is Binaurale muziek en hoe kan het mij helpen?

„Luister naar binaurale muziek om je te concentreren!“

Deze of vergelijkbare uitspraken worden soms gehoord als je zegt dat je je niet kunt concentreren. Maar wat is deze binaurale muziek eigenlijk en wat doet ze?

Piekeren

Wil je uit je hoofd en even stoppen met piekeren? Doe dan 1 stap naar buiten en noem de eerste 5 geluiden die je hoort...

Dit klinkt als te simpel, maar doe het maar eens en je zult merken dat je, in ieder geval even, niet aan het piekeren bent.

Wat is EMDR?

EMDR, wat is het en hoe werkt het?

Over Eye Movement Desensitization and Reprocessing, afgekort tot EMDR wordt veel geschreven. Binnen de GGZ is het een algemeen begrip. In mijn praktijk merk ik echter dat er (te) veel mensen niet op de hoogte zijn van de effectiviteit van EMDR.  Dit is voor mij de reden om deze blog te schrijven.